Raymarine leverer Axiom 2 XL Glass Bridge kortplottere

Næste generations højtydende løsning til styrepladsen på førsteklasses yachter

onsdag - 10 maj 2023

Fareham Storbritannien, maj 2023.  Raymarine, der er førende på verdensplan inden for søfartselektronik, annoncerede i dag, at Axiom® 2 XL nu er til rådighed, en sofistikeret serie af Glass Bridge kortplottere til førsteklasses yachter og integrerede løsninger ved styrepladsen. Axiom 2 XL, som er den største og mest kraftfulde navigationsskærm i den prisvindende Axiom familie, tilbyder fremragende ydelse og den elegante enkelhed ved Raymarines LightHouse-operativsystem.

Axiom 2 XL porteføljen er designet til at pryde styrepladsen på luksuscruisere og førsteklasses yachter og fås i størrelserne 16, 19, 22 og 24 tommer. Hvert display har Raymarines eksklusive, nanocoatede HydroTough™-skærmteknologi, der er vand- og olievisende for at få en pålidelig betjening af touchskærmen under de mest udfordrende forhold.

Axiom 2 XL-familien

Axiom 2 XL skærme er designet omkring en ny 6-core processor, der tilbyder responsiv ydeevne og en 30 % stigning i navigationssøkortets hastighed og gengivelse. For kunder, der ønsker at skabe en Glass Bridge løsning ved styrepladsen, tilbyder Axiom 2 XL omfattende netværks- og videomuligheder, herunder NMEA2000 og tre strømførende ethernet-porte til integration af flere Axiomskærme, videokameraer, radar og sonarmoduler. Disse højtydende kortplotterskærme har også udvidede multimediefunktioner, herunder analog lydudgang, HDMI-indgang/-udgang og touchskærm til gennemføring, til integration af PC applikationer om bord, motorgrænseflader og løsninger med digital omskiftning.

"Vores anden generations Axiom XL-serie er et mesterværk inden for design og teknik", siger Grégoire Outters, General Manager, Raymarine. "Præcisionsbaseret kant-til-kant glaskonstruktion, den smukke, lysstærke skærm og den dramatiske øgning af processorens kraft gør Axiom 2 XL til det smarte valg for system integratorer og bådebyggere."

Axiom 2 XL familien er nu til rådighed gennem Raymarines globale netværk af forhandlere af marineelektronik. Prisen på Axiom 2 XL starter ved 6.995,00 EUR.