Raymarine samarbejder med ePropulsion

Industriens første integration af elektriske motorer med Axiom-kortplottere

tirsdag - 28 maj 2024

Hudson, NH: Raymarine – global leder inden for højtydende marineelektronik til fritidsbådssejlads, marine førstehjælp og retshåndhævelsesmarkedet – annoncerede i dag, at de er gået sammen med ePropulsion, den globale leder inden for marine elektriske fremdriftssystemer og tjenester. Takket være dette revolutionerende samarbejde kan sejlere nu få vist motordata fra deres elektriske ePropulsion-motorer direkte på Axiom skærme uden behov for yderligere forbindelser eller tilføjelsesbokse til grænsefladen.

Axiom+ kortplotter delt Skærm med ePropulsion NMEA 2000 instrumentbræt display

ePropulsion er den banebrydende producent af elmotorer, der har indarbejdet de nye NMEA 2000-standarder for elektriske motorer, og Raymarines nyligt udgivne LightHouse 4.6-operativsystem til Axiom-kortplottere gjorde dem til de første til at understøtte PGN meddelelser fra elektriske motorer. Denne problemfri integration giver bådejere mulighed for at overvåge data og statusopdateringer direkte på Axiom motor instrumentbræt applikationen. Axiom motorens instrumentbræt giver bådejere mulighed for at overvåge ePropulsion-motorens batteriniveau, hastighed, gear og estimerede rækkevidde. For yderligere enkelhed er en ring med dynamisk rækkevidde overlejret på plotterdisplayet, hvilket gør det nemt at visualisere det aktuelle sejlområde og optimere energiforbruget. Denne nye funktionalitet er tilgængelig på ePropulsion X-Series påhængsmotorer og I-Series indenbordsmotorer og Kompatible Raymarine Axiom skærme.

"Det har altid været vigtigt for os at give brugerne al den information, de måtte have brug for, for at gøre deres oplevelse på vandet så glat som muligt," sagde Grégoire Outters, General Manager hos Raymarine. "Det har været utroligt at arbejde sammen med en af ​​de mest innovative elmotorproducenter for at bringe branchens første funktionalitet til en tidligere underrepræsenteret klasse af sejlere. Vi er overbeviste om, at dem, der har taget elektrisk fremdrift, vil sætte pris på ePropulsion og Raymarines fremadrettede tænkning."

"Vi har arbejdet hårdt for at lede industrien i at gøre elektrisk fremdrift mere tilgængelig," sagde Danny Tao, medstifter og administrerende direktør, ePropulsion. "Ingeniørteamet hos Raymarine har været så støttende med at inkorporere de vitale data fra vores motorer for at give begge vores kunder en problemfri og et intuitiv display af motordata. Vi er meget stolte af at arbejde sammen med Raymarine i denne indsats, og vi ved, at resultaterne vil tale for sig selv.”

Axiom+ med ePropulsion elmotor instrumentbræt

Lær mere om Raymarine Axiom. For mere information om ePropulsion eller dets revolutionerende elektriske motorer og Tilbehør, besøg venligst www.ePropulsion.com.